Daně? Živnost? když jsem i pracující studentka

Sarah00
Ahoj holky!❤️ Vím že jedno velké vlákno tady už ohledně daní je a včera jsem se ho snažila celé pročíst, ale je tak obrovské, že jsem ro ani nezvládla a ani jsem tam nenašla odpověď přímo na mou otázku, že by měl někdo stejnou situaci jako já, tak to zkusím tady😊 Jsem studentka na vysoké. Do toho mám normálně práci na zkrácený úvazek (ale ta práce je na Slovensku v zahraničí) takže tam platím normálně daně a důchodové pojištění. No a teď jsem začala prodávat tak a ohledně těch daní z KM jsem úplně zmatená!! Nevíte jak by to bylo v tomto případě? Jste také někdo studentka která je pracující?🙏🏼 nerada bych pak měla problém z toho, že jsem třeba neměla založenou vedlejší živnost… a kdybych si ji musela založit tu vedlejší živnost, tak můžu třeba až koncem roku? Až uvidím jestli by z tadyma peníze chodily pravidelně a jestli budu mít více než je ta hranice pro to, že mě KM ohlásí finančáku? Nebo je potřeba to založit hned teď? Nejde to jen nějak přidat k daním, které mi bude dělat jen účetní z mé práce na Slovensku? Jenže tam by byl asi zase problém v tom že pracuju na Slovensku ale KM je v ČR že? No jsme z toho úplný blázen! Tak děkuji za rady pokud někdo něco víte🙏🏼❤️
KetrinF
Co se týče práce na Slovensku tak to za mě bude extra jako cizí daňový resident snad to nepíšu blbě a tam ti určitě odpoví na každém finančním úřadě. Pokud se budeš zeptat na daň z příjmu fyzických osob. Samozřejmě po založení živnosti se musíš registrovat finančák,soc,zdravka
KetrinF
Ahoj odpovím sem do vlákna i když vidím že nejsi aktivní. Třeba se to jiným slečnám bude hodit. Živnost muzes založit samozřejmě kdykoliv během roku. U tebe by ta živnost byla vedlejší. Behem toho prvního roku podnikání to funguje tak, že neplatila socku ani zdravku. U vedlejsaku mateřská, studující máš tzv nulový odvod, ale ve skutečnosti je to tak, že po prvním daňovém přiznání ti z tohoto příjmu je vypočten naky odvod na soc i zdrav, ale je to pár Kc